Oj, nu var det längesen...

Jag har funderat länge på vad jag vill göra i livet. Leon börjar på dagis snart och jag var tvungen att säga upp mig eftersom tiderna inte passade ihop med Jens jobb. Det var tråkigt, men jag skulle ju ändå inte jobba där så länge. Förhoppningsvis blir jag väl gravid snart igen :) Jag ska jobba hos Jens med lite administrationarbete, papper och telefonsamtal. Jag vill gärna hjälpa till med mer, så nu har jag bestämt mig för att bli ekonomiassistent. Jag har skickat efter en massa information, från Stockholm, Uppsala och Västerås. Men jag måste först kolla vilka jag får söka? Eftersom jag har slutbetyg kanske jag inte får söka alla, och sen även för att jag bor i Bålsta. Det tillhör ju uppsala län, så där är det ju inga problem, men på de andra. Sen kanske jag har tur om jag slipper läsa om vissa kurser, ex, Företagsekonomi A (MVG, stolt). Då blir det kortare dagar. Utbildningen är på ca 1 år vilket är lagom och vissa är på distans. Det skulle nog passa mig att sitta på kontor och fixa och pyssla lite...

Trädgården börjar ta sig, men det är lite kvar... När vi var på Öland vattnade grannen vår nya gräsmatta. Den var typ 2 decimeter när vi kom hem så den mår bra, snyggast på hela gatan... Jag var och köpte lite buskar bla, Ölandstok :) och lite perenna blommor. Men man kan ju inte göra allt på en sommar.

Öland var underbart! varmt och fint...
Men nån semster var det väl inte om man tänker att man ska vila. Leon har ju väldigt mycket spring i bena, han är inte still en sekund :) men det var en fin camping med mycket aktiviteter för barn. Det blir roligt om några år, för tillbaka ska vi nog :)















Stugan vi bodde i...

Snart har vi barnsäkrat hela hemmet. Det fattas bara fönsterlås på övervåningen. Igår kom spisskydden jag hade beställt. Det känns inte supersäkert men mycket bättre. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände något.

Jag köpte en skitsnygg vaxduk (belagd textilduk) på hemtex, som vi har på köksbordet. Det lyfte hela köket och är väldigt praktiskt. Svart bakgrund med papegojor och färgglada växter :)




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback